اعلانات جوجل
الدوري الأنجليزي

محمد فضل : محمد صلاح قيمته في تأثيره في الكرة …وبقى بالنسبة للمصريين زي شهر رمضان

علق  كابتن محمد فضل  نجم النادي الاهلي ومنتخب مصر السابق  على إبداع  النجم الدولي محمد صلاح إبداعه مع فريق ليفربول، بعدما أحرز ثلاثة أهداف (هاتريك) وصنع هدفا، ليقود الفريق الأحمر للانتصار 5 / صفر على مضيفه مانشستر يونايتد اليوم الأحد في قمة مباريات المرحلة التاسعة لبطولة الدوري الإنجليزي الممتاز لكرة القدم.قائلاً : “محمد صلاح  دلوقتي  قيمته ليست في  الكورة بس   ولكن تاثيره في الكورة إيه؟ .. ـاثيره  على كل الشباب الصغير  عرف أن هناك قدوة بعقلية محمد صلاح وطموحه فاصبح نموذجاً يحتذى به  سواء في المجال الياضي أو غيره .. حتى الناس الكبار بيتعاملوا مع محمد صلاح  وخوفهم عليه كأنه إبنهم ”
وأضاف خلال مداخلة  هاتفية      خلال  برنامج ” كلمة أخيرة  ” الذي تقدمه الاعلامية لميس الحديدي على شاشة ” ON”قائلاً :  بقينا بنعد نتجمع كلنا على اي مباارة  لمحمد صلاح .. زي شهر رمضان الي بيجمع كل المصريين   من غير مقارنة    ..محمد صلاح   بقيى بيجمع المصريين في الكافيهات زي مالمصريين  بيتجمعوا على سفرة شهر رمضان “.
واصل : صلاح حالة    فريدة    ربنا يكرمه وكلنا بندعيله .. ”
وحول المقارنة بين صلاح وميسي ورونالدوا  قال : ” المقارنة ممكن تبقى ظالمة لوأخذنا خبرات  حد زي  رونالدوا لمدة عشرين سنة لكن لو بلغة الارقام     صلاح أفضل لاعب في العالم  وفقاً لسنة وإنجازاته وشخصيته  وطموحه خاصة أنه طور من نفسه في كافة المناحي  ..”
أتم : ” الارقام مش في الملعب فقط لكن السؤال إزاي  أعرف كلاعب أتعامل مع الجمهور ؟

اعلانات جوجل

اعلان جوجل
3

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى